Chassis/motor

Voor ons was het niet alleen een stukje historie te restaureren, maar ook om te kijken of het mogelijk is om het staalwerk van een GTA te vervangen.
Het staal is namelijk veel verder geïntegreerd in het polyesterwerk en is niet
zoals bij zijn voorgangers met polyester maten op de koets geplakt,
maar gelijmd in de koets.
Om bij het slechte staal te komen moet er soms eerst polyester weggehaald
worden om krom of slecht staal te kunnen vervangen.
Als het staalwerk weer tip top in orde is, en in de koets is gelijmd kan het schuurwerk beginnen.
Na het schuren wordt er een polyester primair aangebracht, voor een goede hechting te krijgen tussen de polyester en laklaag.
Ook motorisch is alles opnieuw opgebouwd met de origineel gerestaureerde delen.

Spuitwerk/stickers

De kleurstelling van Nederlandse Team was destijds de mooiste van het veld.
In 1985 is de kleurstelling van de auto bedacht en gespoten door de firma Rosenboom uit Aalsmeer.
Gelukkig bestond het bedrijf nog, en is er lang gezocht bij Rosenboom om zo veel mogelijk details te vinden van de Europacup.
Uiteindelijk is de Europacup nogmaals gespoten bij Rosenboom en het resultaat is verbluffend.
De resterende stikkers die bij de Cup sponsoring hoorde zijn 1 op 1 nagemaakt.
Deze zijn van andere Europacup liefhebbers geleend zodat Reclame Sukses deze opnieuw kon maken.
De Europacup is voor zien van nummer 3 en met gouden buitenspiegels.
Jan Lammers reed met deze Europacup naar de eerste plaats in Monaco.

Velgen Europacup

Deze velgen zijn speciaal ontworpen voor de Alpine V6 Turbo Europacup
door de firma Gotti.
Voor elke hoek van de Alpine is een apart hart gemaakt.
De voorwielen hebben een andere offset als de achterwielen.
De wielen aan de linkerzijde hebben de schoepen van het hart precies andersom ten opzichte van de wielen aan de rechterzijde.
Dit is gedaan om de warmte beter af te voeren van de remmen,
zodat er een betere koeling ontstaat.
De harten zijn speciaal in het Rothmans wit gecoat
(origineel waren de harten van de Europacup parelmoer wit)
Wij hebben diverse sets gemaakt in diverse inch maten met het zelfde hart,
om de originaliteit te behouden.
De diverse inch maten waren nodig om moderne slicks te kunnen monteren.